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NWN 2 - JOL

Notes de mise à jour - Patch 1.01

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Nouvelles fonctionnalités

Client MD

Une version bêta du client MD est désormais disponible. Il est possible d'y accéder via le menu de démarrage de NWN2, ou en exécutant le programme nwn2.exe avec la commande -dmc. Ceci vous permettra de démarrer une partie multijoueur dans laquelle vous pourrez contrôler la création/gestion des créatures, des plaçables, et bien plus. Au fil des patches nous continuerons à rajouter des fonctionnalités, à corriger les bugs, et à améliorer l'interface.

Nouveaux sorts de Druide

Les Druides ont désormais accès à 9 nouveaux sorts, un pour chaque niveau. De plus, le don "Incantation animale" a été rajouté. Les druides possédant ce don pourront incanter même s'ils sont métamorphosés.

  • Niveau 1 - Première pierre : Ce sort permet à la cible d'être immunisée au renversement, mais réduit sa vitesse de déplacement.
  • Niveau 2 - Corps solaire : Du feu émane du corps du lanceur de sort, brûlant les créatures à proximité.
  • Niveau 3 - Dentelure : L'animal ciblé bénéficie de la propriété "Acérée" sur l'une de ses armes naturelles.
  • Niveau 4 - Eclair de lune : Ce sort crée une boule d'énergie qui cause des dégâts de force aux créatures vivantes et étourdit les mort-vivants, leur infligeant une pénalité sur leurs jets d'attaque et de sauvegarde.
  • Niveau 5 - Cocon de réjuvenation : La cible est enfermée dans un cocon, dans lequel elle est soignée du poison et de la maladie, tout en régénérant ses points de vie.
  • Niveau 6 - Carapace de tortue : Le lanceur du sort bénéficie d'un bonus d'armure naturelle à la CA de +6, plus 1 tous les trois niveaux de sorts jusqu'à un maximum de +9.
  • Niveau 7 - Toux des marais : Ce sort force les victimes à tomber à genoux pendant 1 à 6 rounds, durant lesquels elles peuvent tomber malade.
  • Niveau 8 - Avatar des tempêtes : L'énergie d'une tempête envahit le lanceur de sorts, le rendant insensible aux armes à distance, augmentant sa vitesse, et rajoutant des dégats à ses attaques.
  • Niveau 9 - Avatar de la nature : L'animal ciblé bénéficie une série de puissants bonus.

Reflexion/Refraction de l'eau

L'eau est désormais plus "vivante" visuellement. Il est possible d'activer les options de reflexion et de réfraction dans l'onglet "Graphismes avancés" du menu des options. Note : ces options peuvent avoir un impact sur les performances du jeu, avec un matériel peu récent.

Fichiers "client"

Les concepteurs de module peuvent désormais créer un "Pack client" dans l'éditeur, qui pourra être placé dans le répertoire "Mes documents\... \pwc". Les joueurs pourront ainsi se connecter à une partie multijoueur s'ils ne possèdent pas le fichier MOD. Ce fichier PWC contient uniquement les données strictement nécessaires pour exécuter le module dans la partie client.

Correction de bugs

Général

  • Input in Single Player games should now be much more responsive. Previously, input commands could lag for up to several frames before taking effect in-game.This is no longer the case.
  • Broadcast Commands are now more reliable and last longer before companions will revert to their default behavior.
  • The "Loot All" button would sometimes loot all of the items from a container but would not close the window or remove the icons.This will no longer occur.
  • The player can no longer become stuck in a cinematic style cutscene by switching characters immediately as the cutscene begins.

Multijoueur

  • The game will no longer crash if you switch back to your character after ordering one of your companions to barter with another player.
  • The Chat box, both in-game and in the Gamespy Lobby, will no longer overrun when players type long messages.

Effets/Sorts

  • Fixed several instances where the type of damage was not specified in a spell's description.
  • The descriptions for Bless, Divine Shield and Shield Other have been updated.
  • Isaac's Greater Missile Storm and Isaac's Lesser Missile Storm will no longer target allies on difficulty modes lower than DD Hardcore.Additionally, they will select their targets more fairly now.
  • Magic Fang now grants the proper bonus to animal companions.

Interface

  • Long quest names will no longer be cut off in the Journal.
  • Longer target names now fit underneath the targeting window.
  • The Scimitar +2 will no longer have a Rapier icon.
  • Items could occasionally become lost when moving them in the inventory with the game paused. This will no longer occur.

Editeur

  • Users can now add .mod files as well as modules in directories to campaigns.
  • The toolset could previously enter a state where it would crash when saving a module to a directory. This can no longer happen.
  • The default NWN2 load screen is now available in the toolset.

Original Campaign Fixes - Warning : Spoilers below.

Général

  • Fixed several minor spelling and grammar issues.
  • Fixed several instances where dialogue text did not match the Voice Over for a line.
  • Fixed some instances of traps not working throughout the game.

Acte 1

  • Fixed an instance where players could reach Skymirror without Elanee.
  • Slaan now drops items when killed.
  • Fixed Zeearie's mouth not animating after the player defeated her.
  • Fixed an inconsistency in Jochris' cutscene.
  • Fixed an issue which could cause two Waterdeep Emissaries to spawn.
  • Wolf will now look the same in his cutscene in the Merchant Quarter as he does in the rest of the game.
  • Fixed an infinite XP exploit when returning to West Harbor and speaking with Retta Starling.
  • Thugs no longer appear in the same spot when re-entering the Neverwinter Docks district.

Acte 2

  • Reduced an influence check for Grobnar during the Trial.
  • Fixed the cutscene with Koraboros triggering early at Shandra's Farm.
  • Fixed the Sun Soul Art quest not being added to the journal.
  • The player now receives the proper number of quest items after defeating the Shadow Reaver in Act 2.
  • Turning in Arval's journal will no longer give an invalid reward.
  • Fixed an instance where Nevalle referred to Female PCs as Male.
  • Fixed an infinite quest reward loop in Zaxis' dialogue.
  • Players will no longer get stuck on the dialogue between Zhjaeve and Aldanon in Multiplayer.
  • Soothing Light now performs the proper effect.
  • Healing Lord Tavorick after he goes down but before he speaks to you will no longer break progression.

Acte 3

  • The game could sometimes become stuck when leaving Fire Giant camp through the Area Transition - this will no longer occur.
  • The quartermaster's armory will no longer appear as red tunics.
  • Siege Towers have been given the proper sound set.
  • Retta's dialogue will no longer drop if you speak to her before Danan.
  • Prior Hlam is now available in Neverwinter City during Act 3.
  • Players can no longer bypass the black portals in the Gauntlet.

Rédigé par Deyonara
article mis en ligne le 04 décembre 2007 à 17:33,
dernière mise à jour : 23 janvier 2008 à 15:24.
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